понеделник, юни 26, 2006

Българите и Биг Брадър

Българите и Биг Брадър

Публикувано за пръв път във форума на в-к ПАРИ през декември 2004. Пускам го тук и сега за да се види... колко константен е нашенецът в "културните си" предпочитания

Здравейте аверчета!

Вие можете да ме поздравявате с Ave Cezar! Не съм такъв човек че да се засягам от дреболии я, но малко уважение никому не е дошло в повече.

Гледам днес във форумчето и си викам: Цезаре, тука нещо лопа! Не може за цяла една седмица съвокупното народонаселение да не се сети барем един въпрос да ти отправи. Форумчето си е джиджано, спор няма. Лесно се пише в него, вижда се отвсякъде... ерго (значи, демек, ей учен съм си аз бе!) само е въпрос на едното желание да питат и да се обогатяват душевно. Ама на, не би!

Сядам аз тогава значи и започвам да мисля, каква мож да е причината никакъв, ама никакъв въпрос да се не пръкне от към ваша страна. Да речеш че на нашенеца са му се свършили проблемите, май не е много за вярване. Да речеш, че не пиша интересно, кой го е грижа бе! Поне щеше де се намери някой да изпсува. Така де, по какво иначе ще си проличи богатата ни обща култура на балкански юнаци. Значи има нещо друго, викам си.

Признавам, колкот повече време минаваше, толкоз по-ми се сапикясваше настроението. Чел бях някъде, че ако искаш да убийш някого имало 1001 начина, но ако искаш духовно да го унищожиш, най-добре било да го игнорираш. Той после сам ще си избере един от другите 1001 начина да съ гътне. Да де, ама аз, както сигурно се досещате съм направен от неръждавейка и тия духовни терзания, колебания и несигурности са ми през онуй... (само да н`си помислите, че съм от новата вълна, тия с обратните нарези де, щот тогаз може и да съ гътна).

Та седя си, казвам ви, мисля и анализирам... и знаете ли до какъв извод стигнах? Знам че не знаете и тръпнете да чуйте... Причината да ви кажа аверчета само трябва да е външна. Амчи тъй де, гат дават интересен мач по ...визията (дъл е теле, крава или овца, на всеки според предпочитанията и индивидуалностите) случвало се й булките да се оплакват, че мъжките наклонности на благоверните им нещо почвали да куцат. Можте ли да си представите? Зарад пустата му ...визия мъжете даже дамския .ъз загърбват, кво да кажем за един беден графоман с писанията му. Ами булките? Те да н`съ изключение, кат зяпнат някой сериал... не ги търси за нищо.
Това "Дързост и красота" например. Амчи за красотата не знам, нещо много зализан ми се види личния състав, ама иначе - то наистина голяма дързост се иска да направиш такъв бълвоч и да го тафросаш гордо на няколко милиарда души, па на туй отгоре и да им викнеш: "Глейте бе, глейте и съ наслаждавайте! Те туй е изкуство, те туй е масова култура, а вий... вий сте масите. То туй последното те го не казват, ама инак то съ вижда и без телескоп.
И масите глеат, глеат, па по някое време се огледат и видят че ... няма нищо за гледане. Просто още един ден от живота им е минал във висене пред екрана на ...визията , а те нищо съществено не са свършили нито за себе си, нито за другите, просто са стояли там като... маси.

Апропо и между нас казано, напоследък забелязвам едно значимо изключение от гореказаното. Иде реч за Биг Брадърс. Е, те туй значи мож да го гледаш като тежката артилерия на човешкия узуфлук. Ако некой не й наясно с терминологията ми, нема страшно. Кат гледате таквиз шедьоври, скоро и други работи щъ ви съ виждат чужди. А кат започнете да се обърквате как точно съ пазеше равновесие, тогава само едно шъ ви остане: ш`с будите нощем и ш` викате "мама". Ама не знам дъл шъ помогне. Комай късно шъ` й!

Та думам, Биг Брадър много ме кефи. Малко кат го погледам, две тири минутки, не повече и... съ чувствам кат прероден. Да съ разберем, не съм го правил, или поне не си го спомням, но съ чувствам все едно че ПАК съм го направил. Е, как да не`й доволен тогаз човек? Едно време майка ми все ми викаше: "Учи, че все така тъп щъ си останеш!" Е, явно много съм съ изучил, щото кат ги гледам тез, оладжак героите де, себе си виждам кат един великан, да н`кажа - един и половина. Не знам за вас, ама на човек и чавка да му`й изпила пипето, пак няма да му хрумне да гледа по 24 часа как една банда халгъзници се драпа по месата и съ чуди на кой кол да съ надене. Не че ми липсва човешко любопитство. Не! Кат бях в изначалния пубертет, туку ходех да съ навъртам около стадиона да надзълтам в прозорците на баните. Това де що имаше кака да съ къпи, на инвентар си ги бех завел. Ама и тогава не ми`й минавало през акъла че шъ го видя национален спорт и стимул за живот на съвокупния народ. Щот квот да си говорим днес, това си е точно туй. На нашенеца все му не стигат развлеченията. Казвали са ми къде по света хората работят и после си почиват. Тук, всичко е наопаки. От време на време бачкаме, та да можем повече да си почиваме. Инак, съвсем ш`съ объркаме значи. Как да почиваш, кът не си работил? Амчи туй и Хамлет май шъ вкара в размисъл, кво шъ снесете вий?

Та ви казвам, всеобща слабост ни е да киризим теле...визията де, ама пусто нъл се иска нещо да съ дава по нея. Щот иначе даже и за нашенеца някак обидно ш` падни - да гледа в проклетия сандък, пък там - пази Боже, да няма нищо за гледане. Та ви казвам авери, това с Биг Брадър е повече от гениална идея! Хем каналът ти по 24 часа й зает, санким има там нещо за гледане, хем нямаш почти никакви разходи по предаването. Аслъ, тия хамзалаци дето съ ги подбрали цена нямат. Ни по номила, ни по реала. От тех единствено сапун мож да стане, ама нали вече сме хуманисти, и туй не става. И ако някой вземе че съ изкаже против, хвърляш го на зверовете, извинети, исках да кажа на народа и за стръв го нарочваш, че не разбира въжделенията на... масата. Вследствие от туй, масата си го сервира с лимон и ябълка в зурлата, на тепсийка. Така де, Vox populis, vox deus (коментарии и поздравления приемам всякога, ма на форумчето и по възможност с главни букви!).

Колкот до цената на такова едно предаване, мани – мани! Разходи – дет вече подчертах, почти никакви. Приходи – пак мани – мани, ама от джоба на другите та, тури – тури, в нашия (на канала де). Щото това спонсори, па реклами, па рейтинг... Като казах рейтинг (ей, ама това папищашките думи много ме кефят шъ знайш!) та се сетих, че у наз май таквоз нещо още няма, ама ние още го не знаем. Щото нали знаете, гат взели да подковават вола, кво сторило жабето... Та и ний така, рейтинга е измислен за в държави дето народонаселението не само гледа (демек консумира), ами и се изказва според някакви правила. Санким – изразява си мнението. От това, някой, който знае точно какво иска и какво може, прави изводи за това колко дадено предаване се е понравило на людете. У нас обаче е друго (имах си хас да не е. Сакън изгубихме си автентичността!). Че гледаме, гледаме – дори сме се вторачили. Иначе нямаше да има толкоз хора дето попържват на рода и вяра предаването, ама знаят всяка стъпка на „героите” му. Кой кога какво сторил, пък какво му сторили, пък дали там под юрганя нещо по-така не съ извъртели значи... Пък тая е една... Ама тоя е много прос, ш`ти кажа... Значи и по втората точка сме готови за рейтинга. Изказваме се значи, не е като да не го правим! Само че нещо излиза малко като в парламента – всеки говори, пък никой никого не слуша. Щото те важните решения се взимат от други, дето не се изказват ей така. Ама да ви светна ли авери, мен ми се струва, че тук май таквиз хора май въобще няма. Онзи ден например слушам едно интервю с няква много важна дама, дъл не беше и Изпълнителен директор на Евроком кабел. Санким цяла мрежа й седи зад гърба, мож да с` предположи – голяма длъжност – голям акъл! Да, ама не, нихил, ниенте, но пасаран и още каквот си изберете. Пита я възмутен и огорчен гражданин „А ма госпожо, що ни спрехте Диемите, дето поне некое филмче тъй можеше да види човек преди да са гушне с Морфия вечер. А то кво стана – сега некакви посерковци по 24 часа си расождат чехлите и съ чудят коя да подхванат та да си начешат келешлъка. Срам, срам и резил за родния зрител...”. Та така съ изказваше значи човекът и може и да очакваше жената да съ поръси с пепел и да съ извини за дебилната политика. Ама не, нихил ... (виж по-горе, че зема да ми съ схваща десната ръка). Оная като квакна: така било по Европа, па и у Щатско, значи и у нас требе да е тъй! Сакън значи, онез кат пръднат, ний да съ продрискаме ли шъ требе? Май да. И тогава ми просветна. Ето значи кво било Биг Брадър бе. Не за тия пишиман участниците в „шоуто”, а за нас бил той. И не предаването требвало да съ казва така, а това, дето шъ ни съ случва. Демек, квот прави Биг Брадъра, туй щъ правите й вий, щото инак... шъ ви спрем телевизията и шъ си умрете в мрак и безпросветност. И за да не ме обвините че си`мпровизирам ш кажа че тя дамата си го изпе в прав текст, санким „Ако некой не ни аресва, да съ метне към друг кабел!”. Е на това му викам аз дебелокожие и дебелоочие. Е това значи си показва истинското отношение към нашенеца – зрител.

Па сега ако щат и да ме сготвят на фурна без лемон, пак шъ си го река: Братя българи, не гледат на вас като на хора, не ви броят даже и за единиците, дето правят рейтинга. Ставате само за едно – да гледкате и да слушкате! А това за Брадъра (братче демек) го забравете. То е измислено за тия дето ги броят в рейтингите, а на вас ви го пробутват защот не им съ мисли как другояче да ви наричат.

Сполай ви за тая седмица! Другата – пак, ако ми е на кеф де. И да не забравяте да пишете! Въпросчета чакам, па тогава да видите какви ш` ги снасям...

Щото, ако не пишете шъ млъкна и... ш` ви оставя на Биг Брадъра и тия като него, да знайте!

1 Comments:

Anonymous Анонимен said...

това, което търсех, благодаря

11:57 сл.об., февруари 12, 2010  

Публикуване на коментар

<< Home