вторник, септември 06, 2005

Избори ли? Да не се шегувате?

Избори ли? Да не се шегувате?

Онзи ден гледах по телевизията дебатите в парламента около встъпването в длъжност на новото правителство. Направи ми силно впечатление как малцината останали в опозиция депутати сипеха, не мога да отрека, логични и… страшни обвинения в какви ли не грехове срещу новосформираната управленска коалиция, а нейните членове – просто не отговаряха. Все едно че бяха онемели. Но не, не бяха. Дори не скриваха отегчението си. Явно разбираха, че отсега нататък кучето може да си лае, а керванът ще си върви… накъдето те и техните господари, пардон, спонсори пожелаят.

Страшно ми стана. Гледал съм дебати на доста парламенти по света. Виждал съм депутати да налитат на бой срещу противниците си. Виждал съм да се замерят с каквото им попадне под ръка… Но не бях виждал леденото спокойствие и незаинтересованост, които демонстрираха управляващите у нас. От реакцията им просто се излъчваше чувство за безнаказаност и стръв да свършат по-бързо тези безсмислени препирни и… да започне „работата”. Ако бяха малко по-далновидни и интелигентни вероятно щяха да си дадат сметка за страшния негативен ефект от действията им, от факта, че бяха обвинявани в какви ли не престъпления в името на достигането да заветната цел – ВЛАСТТА, а те дори и не си дадоха труда да се защитят. Така просто, колкото за едното театро и да позамажат очите на избирателите.Избори по нашенски

Особено ме впечатли реакцията им на обвинението в безпринципност при създаване на трипартийната коалиция. Обвинение, което откъдето и да го погледнем тежи, доколкото поне два от партньорите се клеха гръмовно във всички светии, че няма да подкрепят другата партия. И каква стана тя? Хубава работа, ама българска! Впрочем, не бе необходимо да съм екстрасенс за да усетя мислите на управляващите: Избирателите да си налягат парцалите! Нали вече са си дали гласа! Сега „мозъците” ще управляват, а „плявата” да си мълчи, че иначе може пак да повишим цената на електричеството и тогава да ги видим какви ще ги дъвчат! Така де… ама и разпасан народ! Малко ни измъчиха по време на изборите, а сега имат наглостта и въпроси да задават. Тия за какво се мислят бе?…

Ама и аз, дали пък не съм прекалено чувствителен? Като чета вестници, гледам телевизия или пък просто слушам реакцията на хората около мен, стигам до извода, че никой не се е впечатлил чак толкова от реакцията на нашите нови парламентаристи.

Само не разбрах за какви избори ставаше дума цяло лято? Ами че то кажи-речи всички дето влязоха в Парламента се писаха управляващи! Чакай да спирам, че взе да ми се привижда Бай Ганьо с неговото магаре дето за депутат го е стягал. Прозорлив човек, ще ви кажа. Видял е бъдещето ей!

Така де, сигурно съм прекалено чувствителен!

Захари Върбанов

© Захари Христов Върбанов Всички права запазени.